2014. jún 11.

Grand Theft Auto: Vice City Stories (PSP) [TESZT]

Szerző: Rácz Attila
Grand Theft Auto: Vice City Stories (PSP) [TESZT]

Következő játékom amit bemutatok nektek a Grand Theft Auto: Vice City Stories. A Grand Theft Auto: Vice City Stories egy PSP-re kifejlesztett játék, de akkora sikere volt, hogy később PlayStation 2-re is kiadták. Ez a második Grand Theft Auto, amelyet kézi konzolra készítettek. A játékot a Rockstar Leeds fejleszette és a Rockstar Games adta ki.


Történet:                                                       Vice City Stories Cover

A Grand Theft Auto főhőse Vic Vance. Csak úgy hemzsegnek a lehetőségek Vice City városában, melynek növekedését a drogbiznisz erőszakos hatalmi versengése táplálja. Mindenféle építkezéseket látni, ahogy egy csillogó metropolisz épül a bűnözés és az árulás alapjaira.

Katonaként Vic Vance mindig védte a szétesett családját és saját magát.

Egy rossz döntés után minden sokkal nehezebb lett. Az utcára került a pompa és dőzsölés közé, és szembesült egy nehéz döntéssel: birodalmat épít, vagy eltapossák.

A Vice City Stories-ban visszatérünk Vice City-be, az 1984-es évbe. A játék Lance Vance fivérére, Victor Vance-re koncentrál. Victor a Grand Theft Auto: Vice City-ben is megjelenik a nyitó jelenetben, ahol megölik a rosszul sikerült drogüzlet során.

A főhős Victor Vance egy katona, akinek az őrmestere, Jerry Martinez belerángatja őt a drogterjesztésbe, ami Vic értékrendje ellen van. Hamarosan szégyenszemre leszerelik, mert drogot találtak a szobájában és mert utcalányt hozott a barakkba. Vic Phil Cassidy-nek dolgozik, aki szerepelt már több Grand Theft Auto játékban. Phil sógora, Marty Williams elhagyja a feleségét, Louise-t és gyermeküket. Miután Marty elrabolja Louse-t, Vic megöli, és összejön a nővel majd átveszi Marty birodalmát is.

Karakterek:

A Vice City Storiesban sok karakter megtalálható a Grand Theft Auto: Vice Cityből, köztük Phil (Gary Busey), Ricardo Diaz (Luis Guzman), Lance Vance (Philip Michael Thomas) és Umberto Robina (Danny Trejo). Emellett a Vice Cityben megismert bandák mellett újakkal is találkozunk: a Trailer Park Maffia, a Cholos, a Mendez Brothers Gang, és a Stallionz.  

 Vice City 1984-ben:

Akárcsak az 1998-as Liberty City a 2001-eshez képest, Vice Cityben is van néhány változás: a későbbi Avery Carrington féle építési terület helyén egy óriáskerék áll, volt egy raktár is - ennek sorsa a játék során kiderül -, a Mendez épület és az Empire épületei nem léteznek, a Diaz villa (a későbbi Vercetti villa) csak félig van felépítve, de a Mendez villa újabb állapotú és lakott (későbbi sorsa a játék folyamán kiderül), Phil Cassidy Viceportban bonyolítja ügyleteit Downtown Vice City helyett. Az InterGlobal Studios tulajdonosa Steve Scott helyett a jövőbeni Flashback FM  DJ-je, Reni Wassulmaier  (ennek oka is kiderül a történetből). a Trailer park itt még megtalálható az Escobar International Airport közelében.

Játékmenet: 

A GTA Vice City Stories játékmenete hasonlóan épül fel a többi Grand Theft Auto játékhoz. A fő elem a harmadik nézetes lövöldözés és a vezetés, nagy, bejárható területen. A játékos gyalogosan képes sétálni, futni, úszni, ugrani, fegyvereket használni és kézzel is harcolni. Emellett járművek egész garmadája várja, hogy a játékos ellopja őket: gépkocsik, hajók, repülők, helikopterek motorok.

A nyitott, nem lineáris környezetet a játékos szabadon felfedezheti, és eldöntheti, hogy szeretné játszani a játékot. Habár egyes területek és tartalmak eléréséhez a történeti küldetések elvégzése is szükséges, ezeket a játékos kedve szerint játszhatja (vagy nem játszhatja). Amikor nem küldetésen van, a játékos szabadon mozoghat a városban, rabolhat, lövöldözhet - ám ezzel magára vonhatja a rendfenntartó erők figyelmét, ami könnyen végzetessé fajulhat. A reakció az okozott felfordulás függvényében erősödik: kisebb esetekhez a rendőrség, nagyobbakhoz SWAT csapatok, az FBI, és a Vice City nemzeti gárda vonul ki.

A játékos különféle mellékküldetéseket is végezhet. A klasszikus küldetések, melyek a korábbi játékokból ismerősek lehetnek: taxizás, tűzoltás, mentő vezetés, bűnüldözés. Új küldetés a "Beach patrol", ahol Victor vízimentőként menti meg az embereket a tengerparton. A PS2 irányításban egy fejlesztés, hogy a járműből való kiszállás (direkt vagy véletlenül) nem okozza a küldetés bukását - így könnyebb járművet cserélni közben, ha a miénk megsérült, vagy visszaszállni, ha véletlenül nyomtuk meg a kiszállás gombot.

Az egyik fontos új elem a Vice City Storiesban az "Empire Building". Ez a Vice City "ingatlan" és a Grand Theft Auto: San Andreas "bandaháború" rendszerének egyvelege. Pénzkeresethez a játékosnak különböző üzleteket kell működtetnie, melyeket ellenséges bandáktól kell megszerezni.

A Vice City Storiesban teljesen feljavították a harci rendszert is. Intelligens célzást vezettek be, így a járókelők mögé bújt ellenfeleket is becélozhatjuk az ártatlanok kímélése végett. Emellett a test-test elleni küzdelemben dobásokat is alkalmazhatunk és ráállhatunk a földön fekvő ellenfélre.

A Grand Theft Auto sorozatban először megvesztegethetjük a rendőrt és a mentőst, ha elkapnak/megsebesülünk, így megtarthatjuk a fegyvereinket, amiket amúgy elvesztenénk. Szintén új a sorozatban, hogy a térképen ikonok jelzik a megvásárolható autókat a városban. Így szert tehetünk például golyóálló Sanchez motorra is az első rejtekhelynél (csak a PS2 verzióban).

A rejtett csomag rendszer is visszatér: 99 piros léballont kell összegyűjteni - utalás Nena 80-as évek beli slágerére a "99 Luftballons"-ra (ami hallható a Wave 103-n a GTA Vice Cityben). Emellett a felfedezett extrák megjelennek a térképen. Az utazás ugrás is visszatér. Azonban a San Andreasból ismert evés/edzés skillek innen is kimaradtak. Újra találkozhatunk sztriptízbár interiorral, de nem interaktív formában.

A Grand Theft Auto: Liberty City Stories óta javítottak a grafikán, új animációk, gyorsabb töltés (bár a két sziget közti átmenetnél még mindig van töltőképernyő), nagyobb látótávolság, valósághűbb robbanások, a tárgyak, autók, NPC-k sűrűbbek (?).

Akárcsak elődjénél, a Vice City Storiesban is van többjátékos mód, amit Wifin keresztül lehet játszani. Tíz játékmódból lehet választani, melyekben mindenféle járművet használhatunk.

                         

Szólj hozzá

Teszt PSP