2016. már 20.

Call of Duty®: Advanced Warfare [TESZT]

Szerző: ToRcH
Call of Duty®: Advanced Warfare [TESZT]

Call of Duty: Advanced Warfare - Teszt


Sokan ismeritek a Call of Duty szériát. Ebben biztos vagyok. Valószínűleg az Advanced Warfare részét sem hagytátok ki. Ha pedig mégis, és nem tudod hogy meg vedd-e, akkor olvasd el a következő tesztünket!

A Call of Duty: Advanced Warfare lett az egyik kedvencem az FPS játékok közül amint az első órát eljátszottam vele a számítógép előtt. Valójában nincs egy erős gépem, ezért azt gondoltam, hogy teljesen le kell venni a grafikai szintet illetve valami varázslatra várni, bár csodák csodájára, a Call of Duty közepes grafikai szinten tökéletesen futott, 30 FPS-sel.

Gyönyörű játékvilág

Valójában egy FPS játéknál általában fontos a grafika illetve a környezet részletessége. Bár nem ez a legfontosabb, mégis az Activison oda tett magáért. Az én gyengébb gépemen szépen elfutott, legalább olyan szépen mint a fenti videóban is láthatjátok. Körülbelül 20-25 FPS-sel még Magas grafikai szinten is elfutott.

A környezet gyönyörű. Ha egy lopakodós részt játszol a játékban, a földön lévő tárgyak tökéletes interakcióba lépnek az éppen irányított karakterrel. Ha egy üvegre lépsz az nagyot szól, és valószínüleg észrevesznek. A modern fegyverek lehetőséget adnak arra, hogy jobban is megfigyeld a világot és annak részletességét. Szerintem a csata mögötti háttér gyönyörűen néz ki.

Játékmenet

Ez a legfontosabb egy FPS játéknál, és itt nincs hiány belőle... A játékmenet változatosságát valójában nem értékelném nagyon túl. Az egész kampányon belül csak egyet csinálsz: Lősz, lopakodsz, futsz. Semmi mást. Néha persze vezetned kell hajót, tankot, motort vagy más járművet, akár drónt, de ritkán fogsz velük találkozni.

A grafika azért javít ezen, és harc közbe többet gyönyörködsz a tájban mint ahány ellenséget lelősz. Szerencsére minden küldetés után fejlesztheted az exo-ruhádat (a játék modern eszközei közé sorolható) ammenyiben szerzel pár fejlesztési pontot. Vannak kihívások is, (challenge) melyeket a missziók során elérhetsz, ilyen például a(z) "Szerezz 50 gyilkosságot gránáttal".

A fegyverek melyekkel találkozhatsz a játék során változóak. Azért olyan sok nincs benne, ezért már ránézésből felismered őket a kampány végére. Persze minden fegyvernek vannak variációi: Egyik hangtompitós, másik "piros pontos célzós", ACOG (link) van rajta, illetve még sok más változat. Van pár fegyver a mai korból is ami csak egy kicsit van átalakítva (AK-12) illetve persze sok más új, modern, képzeletben létező fegyver amivel még találkozhatsz.

Nehézség, irányítás

A Call of Duty sorozat általában a kihívások terén is jól tart, mivel már az Advanced Warfare nehézséget okozott számomra is, pedig az előző részek könnyen mentek akár Veterán nehézségi szinten is. A "Hardened" (Nehezített) szint is sok nehézséget okozott. Lehetséges hogy a gyors játékmenet miatt, (Boost Jump, Dash...) a magas grafikai szint (kicsi akadozások) miatt történhetett... 

Az irányítás nem okozott nehézséget, végülis a szokásos mozgás volt, nem kellett nagyon átállítani az egér érzékenységét sem, illetve az új képességek, exo-ruhás képességeknek sem volt olyan billentyűjük, vagy billentyűkombinációjuk, melyek nehézséget okoztak volna a harc közben való használását.

Összegzés

Szerintem azért nem lett nagyon rossz a Call of Duty ezen része, valószínüleg egy jó játék is lett belőle.


Pontozás:

Grafika: 8/10 - Szép és tökéletesen van optimalizálva
Játékmenet: 6/10 - Valójában jó, de nem nagyon változik, egyhangú...
Irányítás: 7/10 - Nem nehéz, egyszerű
Történet: 8/10 - Néha nehéz követni, bár hangulatos
Hang: 9/10 - Majdnem tökéletes

Összesítés: 38/50 (0,76)

Nekem nagyon tetszett, bár még lehetett volna javítani, rajta, de örülök, hogy egy 38/50-es értékelést adhattam rá.

Szólj hozzá

Videó Teszt Steam Online Játékvilág